soru cevap

bilmiyorum ilmin yarısıdır  -  indeks listesini göster
16EKİ200412143

Adetli iken Namaz, Oruç ve Kuran Okumak

etiketler :

Adetli iken Kuran okumak ve namaz kılmak: Bazı çevreler Ay halindeki kadınların er namazda abdest almak suretiyle namaz kılabileceklerini; oruç için ise ay halinin engel teşkil etmediğini ve Kuran okumak için de böyle bir engelin olmadığını söylemektedirler. Doğru olan yaklaşım nedir? Özellikle Oruç ayında olmamız dolayısıyla ay halinin hafif ve de rahat geçmesi durumunda olanlar böyle hallerde de tutabileceklerse oruçlarını kazaya bırakmak istememektedirler. Ramazan ayını namaz,oruç ve kuran okuyarak geçirmek istemektedirler.Teşekkür eder, faydalı çalışmalarınızda başarılar dilerim.

bizim cevabımız23 OCAR 2005 tarihin'de , Faruk BEŞER yanıtladı

Konuyu anlayabilmemiz için öncelikle bazı usul kaidelerinden, yani metottan söz etmemiz gerekir:

1.Dinin sabiteleri/değişmeyenleri olduğu gibi, değişenleri de vardır. Sabitelerin, yani zaman ve mekanla değişme kabul etmeyenlerin başında iman esasları ve ibadetler gelir. Mesela başlangıçta melek denen varlık ne ise şu anda da odur. Namaz kaç rekat ise bugün de öyledir.

2.Bu konular aklın sahası olmadıkları için, içtihadında sahası değillerdir. Çünkü içtihat bir nevi akıl yürütmedir ve aklı aşan konularda içtihat bir şey ortaya koyamaz. Bu konulardaki anlama çabalarına sadece ‘anlama içtihadı’ denebilir. Bu da varolanı anlamaktan öteye geçemez.

3.Dinin sabiteleri konusunu, Hz. Peygamberle beraber bulunan insanların bizden daha iyi anlayacakları kesindir. Çünkü bu konuların doğru anlaşılması, Allah’ın elçisinin onları anlamasına açıklamasına ve yaşamasına bağlıdır. Onunla beraber bulunanlar da bunun şahidi olmuşlardır. Onların anlamaları bize kadar kesintisiz ve ana damar olarak intikal etmişse artık onun dışına çıkılmaz.

4.Dinin değişen konularında ise zamanla değişmeler olabilir. Tıbba, ziraata, ev idaresine, askeri düzenlemelere dair pek çok dini bilgi vardır ama bunlar zamanla değişmektedirler.

İmdi:

Namazın kılınma zamanı ve şartları salt ibadet konularıdır ve bunlar zamanla değişmezler. Kadınların adetli iken namaz kılamayacakları ve oruç tutamayacakları hadisi şeriflerle sabittir ve bunu Rasulüllah’ın ashabı da, onları izleyenler de, bütün mezhep imamları da böyle anlamışlardır. Ve bu anlama bize kadar manevi bir tevatürle intikal etmiştir. Böyle bir manevi tevatürün aksine söylenen her söz artık anlamsızdır. Durum böyle olmakla beraber yine de birisi çıkıp bunun aksine bir söz söylemiş olabilir. Ama bu sözün öncekiler tarafından söylenmiş olması onu din adına değerli kılmaz. Bu gün her aklına geleni konuşanlar olduğu gibi her zaman böyle insanlar bulunagelmiştir. Mesela bu gün bazı insanlar çıkıp horozdan, deve kuşundan vs kurban olacağını söylüyorlar ve bunlar televizyonlardan yayınlanıyor, kayda geçiyor. Şimdi bundan beş yüz sene sonra birisi çıksa ve: “Efendim bakın, bundan beş yüz yıl önceki ulemadan, horozdan kurban olacağını söyleyenler var; bunun bu gün olamayacağını nasıl iddia edebilirsiniz!” dese, bunun dini bir anlamı olur mu? İşte adetli iken kadınlar namaz kılabilirler, bunu söyleyen alimler var, diyenlerin sözleri de aynen böyledir. Binaenaleyh, kadınların adetli iken namaz kılamayacakları, oruç tutamayacakları, dinin zorunlu bir bilgisidir. Eski ifadesi ile; zarûrat-ı diniyyedendir. Bunun aksini iddia edenler meseleyi anlamayanlar, ya da kasıtılı olarak ortalığı bulandırmak isteyenlerdir. Ve kadınlar nasıl temiz zamanlarında namaz kılma emriyle muhatap iseler ve bunu yerine getirdiklerinde ibadet etmiş oluyorlarsa, adetli zamanlarında da namaz kılmamakla emredilmişler ve kılmayarak ibadet yapmış olurlar.

Aslında adetli ve loğusaların Kurân-ı Kerim okuyamayacakları konusunda da buna yakın bir ittifak vardır. Fakat okuyabileceklerini söyleyen az da olsa müçtehitler bulunmaktadır. Dolayısıyla bu konu için de bizim söyleyeceğimiz şey, ana damara, manevi tevatüre, kesintisiz geleneğe uyarak bu hallerinde kadınların Kurân-ı Kerimi okuyamayacaklarıdır. Ancak madem ki, böyle tek tük anlamalar vardır, o halde bir kadın çok zorunlu durumlarda Kurân-ı Kerim okursa çok açık ve kesin bir haram işlediği söylenemez. Böyle kenarda kalmış bir içtihat da bazen işimize yarayabilir. Mesela bir ilahiyat fakültesinde bitirme imtihanları belli günlerde olmak zorundadır ve Kurân-ı Kerim dersinden okuyarak imtihan olunacaksa burada bu fetva ile amel edilebilir.

Özetleyecek olursak: Kadınların adetli hallerinde Kurân-ı Kerim okumaları ile, namaz kılıp oruç tutmaları biraz farklı konulardır. Bu halde iken namaz kılamayacaklarında ve oruç tutamayacaklarında ittifak vardır ve bunun aksi iddia edilemez. Kurân-ı Kerim okuyamayacakları da buna yakın bir durum olmakla beraber, bazı içtihatlara binaen zorunlu durumlarda zorunluluk miktarı olabilir.

Bu söylediklerimizin delillerini ise bilahare kaydedeceğiz.

Ayrıca git: http://www.farukbeser.com/tr/cevapoku.asp?id=264 

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

bu yazıya ait 22 yorum var

comment addKendi yorumunu ekle

arrow

  • 1 |

    NASİHAT

    11.10.2008 tarihinde , Mustafa DEVECİ demiş ki

    Gerçek alim soulan sorulara cevap verirken insanların rızasına değil Hesabı vereceğimiz Allahın rızasını düşünerek cevap verendir diye düşünüyorum Allaha emanet ol

    vote 5.8 Katılıyor musunuz?  evet(82) /  hayır(60)

  • 2 |

    gayet mantıklı

    11.10.2008 tarihinde , yılmaz köse demiş ki

    valla hocam söylediklerinizi aynen tasdik ediyorum . ve benim eşim annem kuran okuyorlar ve onların hocası adetli zamanlarındada kuran okunur demiş ben bu fikre katılmıyorum

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(70) /  hayır(54)

  • 3 |

    anlamsız

    11.10.2008 tarihinde , sarp izdemir demiş ki

    namazı anladık da oruç için niye yasak var hocam? kuranda abdest sadece namaz için şart koşulmuşken oruca da böyle bir şeyi eklemek şahsıma göre bidattır. söylediğiniz kaynakların da uydurma olmadığının bilimsel ispatı yoktur. kısacası böyle birşeyi din adamı da olsanız dayatamazsınız.

    vote 5.9 Katılıyor musunuz?  evet(79) /  hayır(54)

  • 4 |

    kaza niçin yapılır...

    11.10.2008 tarihinde , mustafa baş demiş ki

    muhterem hocam ben sizin görüşünüzü malesef kabul edemiycem çünkü bildiğimiz gibi hayızlı olan kadınlar temizlendikten sonra kılmadıkları namazlarını kaza etmezler oysa tutmadıkları oruçları daha sonra kaza ederler çünkü ikisinin durumu birbirinden farklıdır.hayız bildigimiz gibi bir çeşit hastalıktır ve hasta bir insan orucunu tutabileceği gibi tutmayıp daha sonra gününe günde tutabilir bu bir ruhsattır.ama bir kadın hasta yada hayız olduğunda bu iki durumu birbirinden ayırıp hayızlı iken kesinlikle tutamazsın gibi bir söz söylemek yanlış olur.eğer gerçekten kesinlikle tutamıyacak olsa idi o zaman aynı namaz gibi orucada kaza gerekmezdi.hadistede söylenen budur hz.ayşe biz hayızdan temizlendikten sonra kılmadığımız namazları kaza etmezdik tutmadığımız oruçları tutardık demektedir.

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(68) /  hayır(54)

  • 5 |

    Hocam büyük bir sapış içindesiniz.

    11.10.2008 tarihinde , Mehmet Pekli demiş ki

    Kuran dinin tek hüküm kaynağıdır.KuranDan başka hüküm kaynağı kabul etmek Allahın hükmüne bir başkasını ortak etmek olur ki şirktir.Hadisleri dinin hükümleri gibi görmek şirktir.

    Hayızlı iken namaz kılınamayacağına veya Kuran okunamayacağına dair bir Kuran ayeti var mı hocam?Varsa yaz biz de görelim ama eğer yoksa sen Allaha iftira atmış olursun.Kuran;da olmayan bir hükmü Kurana eklemiş olursun.Dinde Allahtan başka hüküm koyucu yoktur.Allahtan başka hüküm koyucu kabul eden Allaha ortak koşmuş olur ve şirk en büyük günahtır.

    Bu soruyu soran kardeşim hayızlı iken Kuran okuyup okuyamacağını veya namaz kılıp kılamayacağını merak ediyorsan Kurana bakıcan veya sorduğun kişiye "hocam bana bu konu ile ilgili Kuran ayeti göster "dicen.Eğer cevap olarak sana "Kuranda yok ama hadiste var" derse sakın dikkate alma.Çünkü ALLAHTAN BAŞKA DİNDE KİMSE HÜKÜM VEREMEZ.

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(67) /  hayır(53)

  • 6 |

    Adetli Bayanın Orucu

    11.10.2008 tarihinde , Faruk ŞENYURT demiş ki

    Adetli bayanların Namaz kılamayacağını anlıyorum da oruç tutamamalarını anlayamıyorum.Namazda temizlik şartı ver babul ama oruç neden yasak olsun.Bu yasak yüzünden bayanların üzerinde bir sürü oruç borcu oluyor.Ramazanın dışında ise oruç tutmakta zorlanıyorlar.Ramazanda oruç tutmak ayrıcalıklı ve güzel. Sayın Hocamdan ricam konu bu şekilde düşünülemezmi?

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet(62) /  hayır(50)

  • 7 |

    Kuran ayeti gösterin hocam...

    11.10.2008 tarihinde , Hasan Dertçi demiş ki

    Hocam büyük bir hata yapıyorsunuz.Hemen tövbe etmelisiniz.Dinde Allahtan başka hüküm koyucu yoktur.Yani dinde Kurandan başka hüküm kaynağı yoktur.Bu durumda hayızlı kadının namaz kılması veya oruç tutmasını yasaklayan bir ayet yoksa bu serbest demektir.Hadisleri dinin hükümleri gibi görmek şirktir.Çünkü bu durumda ALLAHTAN BAŞKA HÜKÜM KOYUCU kabul etmiş olursunuz.Diğer taraftan peygamberler Allahın dinine hüküm ekleyen onunla ters düşen söz söylemezler.Lütfen hayızlı kadının oruç tutamayacağına veya namaz kılamayacağına ilişkin Kuran ayeti gösterin.Gösteremiyorsanız da lütfen bunlar hayızlı kadına yasaklanmıştır demeyin.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet(58) /  hayır(55)

  • 8 |

    Dinin hükümlerini sadece Allah belirler..

    11.10.2008 tarihinde , Mehmet Pekli demiş ki

    . Din Allahın dinidir hükümlerini sadece O belirler.Peygamberler de Allahın dinini Allahtan aldıkları şekilde gibi hiç bir şey değiştirmeden insanlara tebliğ ederler.Hakka suresinin 43-44-45-ve 46 . ayetlerini lütfen dikkatle okuyunuz.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(58) /  hayır(57)

  • 9 |

    İslam ve Kuran

    11.10.2008 tarihinde , Mehmet GÖK demiş ki

    Sayın Hocam,

    Dinde Kuran esas değilmidir ki, nerde yazıyor adetliyken oruç tutulamıyacağı böyle bir ayet varmı? ayetin ismini verirseniz sevinirim. Ayrıca namaz kazaya bırakılabilir mi? Oruç bırakılır biliyorum ama namaz konusunda tereddütüm var. Vakitle pekiştirmemiz gereken bir sorumluluk değimi namaz kazası olmaz görüşündeyim. Sadece ayetlerle ifade ederseniz sevinirim.

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(68) /  hayır(53)

  • 10 |

    ÖNEMLİ LÜTFEN OKUYUN

    11.10.2008 tarihinde , vedat demiş ki

    "Yalan düzerek Allaha iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "Şu helaldir, şu da haramdır!" demeyin. Yalan düzerek Allaha iftira edenler kurtulamazlar" NAHL 116

    ALLAHIN HARAM ETMEDİĞİNE HARAM DİYENLER ALLAHA İFTİRA ATARLAR . BENDEN UYARMASI .HAYIZLI KADININ ORUÇ TUTAMAYACAĞINA DAİR BİR KURAN AYETİ YOKKEN BUNU YASAKLAMAK BENCE ALLAHA İFTİRADIR.

    (FB nin notu: Siz eşek eti fil eti ya da fare eti yermisiniz. Oysa bunlar da Kuranı kerimde yok. Kuranı Kerimdeki onlarca ayette Hz Peygambere itaat etmek, ona muhalefet etmemek istenirken bunu nasıl anlayacağız? Yoksa bu ayetleri çıkaracak mıyız? Ne kolay iftira töhmetinde bulunuyorsunuz. Eminim ki, Kuranın dilini iyi bsiliyor musunuz diye sorsam, dürüst iseniz, hayır diyeceksiniz. O takdirde nasıl böyle cesurca ve ağız dolusu konuşuyorsunuz?)

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet(67) /  hayır(57)

  • 11 |

    teessüf ederim

    11.10.2008 tarihinde , gül demiş ki

    hocam siz bu sitemleri hak etmiyorsunuz. yorumları okudumda hep erkekler bu fetvaya şaşırmışlar. kuran-ı kerimden madem herşeyi bulabilecektik peygamber efendimiz neden gönderildi. ayet isteyen kardeşler kuranda namazın nasıl kılınacagının şekli varmı. rüku secde gösteriliyormu. bir bayan olarak bu muayyen günlerde yatak döşek rahatsızlananları görüyorum. bir de bu günlerde yeterli demir vitamini almayan bayanlarda farklı saglık sorunları çıkabiliyormuş. lütfen biraz araştırıcı olalım. kafamıza göre konuşmayalım.

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet(61) /  hayır(49)

  • 12 |

    Mehmet Pekli beyin yorumuna Cevaben !...

    11.10.2008 tarihinde , Abdullah YILMAZ demiş ki

    Allah Rasulu Hz. Muhammed (sav. ) den inciler ....

    Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:

    "Dikkat edin! Bana "Kitâb" verildi. Onunla beraber, "bir o kadar daha" verildi.

    Dikkat edin! Karnı tok bir adamın, sedirinin üstüne oturup, şöyle demesi yakındır:

    "Aramızda Allahın kitabı vardır. Onun içinde helâl olarak bulduğumuzu helâl sayar, haram olarak gördüğümüzü de haram sayarız."

    Oysa, Allah Resûlünün haram kıldığı şey de, Allahın haram kıldığı şey gibidir."

    Mikdam radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet(64) /  hayır(57)

  • 13 |

    doğruyu bilmek doğruyu yaşamak

    11.10.2008 tarihinde , ayşe demirok demiş ki

    kurandan delil arayanlar kuranda delil yok diyenler kurana inanıyorsunuz çok güzel ama neden rasulullahın sözlerine karşı bu kadarduyarsızsınız o kkuranı indiren allahın habibi hiç kurana muhalif söz söylermi osöylemediğine göre bizde söylemeyiz faruk beşer hocamda söylemez insanlar yanlış bilgileri eksik bilgileri savunmak konusunda bu kadar ısrarcı olmamalılar allah doğru bilgi ve doğru yolu göstersin

    vote 6.0 Katılıyor musunuz?  evet(75) /  hayır(49)

  • 14 |

    bunun nesini anlamadiniz da tartisiyorsunuz

    11.10.2008 tarihinde , aysegul kaya demiş ki

    sagolsun faruk beser hocamiz medyatik bir kisim zatlart gibi uydurmalara girmeden gayet net ve guzel bir sekilde aciklama yapmis neyi tartisiyorsunuz

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet(53) /  hayır(49)

  • 15 |

    bilmiyorsunuz bari bileni dinleyin

    11.10.2008 tarihinde , aysegul kaya demiş ki

    ya bazi yorumlari okurken icim daraliyor inanin ki, degerli bir hocamiz aciklama yapmis, akli evvelin biri sunneti hadisi hice sayarcasina diyorki "ayet goster,sen hukum koyucumusun".. kimi diyor kazasi oluru olmazdi,

    ya Allah rizasi icin yaziyi dikkatle okuyun soru soracak baska ne kaliyor ki,

    illa ki kafaniza yatmayan birsey varsa gul rumuzlu kardesi okuyun

    ya hakkaten yazanlarin cogu da erkek, sayin beyler siz hayizliyken kuran okuyun, namaz kilin, oruc da tutun :)))

    not: uslubum hic hos degil biliyorum ama geldiler ne yapayim susacaktim, yazmayacaktim, bunlari yazan kiymetli hocaya bunca laf soylenirken susamadim ve sadece ogrenmek icin soran kardeslerden ozur diliyorum lafim onlara degil kafa karistiranlara..

    vote 6.1 Katılıyor musunuz?  evet(74) /  hayır(48)

  • 16 |

    zavallı mehmet pekli

    11.10.2008 tarihinde , ali demiş ki

    İlim sahibi olmadan ahkam kesen ancak mehmet arkadaş gibi söz sahibi olduğunu sanan gafil olur. Tek hüküm sahibi kuran'ın Nahl 44 beyan ettiği gibi biz sana bu kuranı açıklayasın diye indirdik diyen Hz Peygamber' in rehber kılındığını, ve kuranın yaşanılıp tatbik edilmesinde, herkes'in ilim sahibi olamayıp, tek bir kaynaktan kendi nefsine göre anladığını yaşayıp bidatların çıkmaması için Hz Peygamberin sünneti'nin örnek kılındığını, ve bunu gözardı eden senin gibiler için'de Allah ve Resüllerinin sözlerini birbirinden ayırıp ikisi arasından bir yol tutanın kafir olacağı tek hüküm sahibi kuran bildirmişken, senin gibi sözde din adına dinden ayrı hüküm verip onu özüne dinamit koyup küstahça yorum yapan cahiller hiç şüphe götürmeksizin Kafir den daha tehlikeli ve zararlıdır.

    Öyleki kendisini bu konuda bir rehber ve doğru bir ilaç sanan bu gibi kişilerin düşmüş olduğu bu gaflet çukurunda kendisiyle birlikte çevresinide zehirleyen bulaşıcı bir mikrop olduğunun farkında değildir. Ne konuştuğunu bilmeyen bu gibi mikropları en güzel şekilde değerlendiren gafletten uyanmamasını sağlayan kuranın feraseti değil şeytandır.

    Şimdi sana bunları en sert uslüp ile tokat gibi vuran bir başka müslüman kardeşinin sözlerine öfkelenmek yerine bir bardak su iç ve yatağına uzan. Ya ben doğru bildiğini zannetiğim ama söylenenler gibi gaflete düşmüş olduğumum dair farkında değilsem diye soru ver. Tüm ön yargılarını bir kenara bırakabilirsen aşağıda yön göstereceğine inandığım makaleleri okumanı rica ederim.

    Sünnet Nedir ?

    http://www.farukbeser.com/?step=showblog&p=148

    Sünneti Anlamada Yöntem

    http://patikalar.net/kardavi.htm

    vote 8.3 Katılıyor musunuz?  evet(242) /  hayır(51)

  • 17 |

    Suc mu

    11.10.2008 tarihinde , Sezer demiş ki

    Böyle apuk supuk konusanlarin tahsili belli olsa gerek.okuma yazmasi olmayanlar bile, yillarini vermis bu mektepte dirsek cürütmüs alimleri begenmeyip hatta elestirmektedir.arapcanin a sini bilmeyenler kuranda böyle birsey yok diyebilecek kadar küstahdirlar.oysaki kurani kerimde Allah C.C. ve Resulune itaat,onun getirdiklerini alin yasakladiklarini birakin emri vardir.agzi olan konusuyor,hesaplari cok ama cok cetin olacaktir.Faruk Beser Hocamizdan Allah C.C. razi olsun ve basimizdan eksik etmesin.Ellerinden öperim sayin hocam

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet(62) /  hayır(46)

  • 18 |

    hayızken kuran okunmaz

    11.10.2008 tarihinde , hatice demiş ki

    adetken kuran okumak haramdır.vakıa suresi96. ayette ona ancak temiz olanlar dokunabılır buyuruyor rabbimiz....hıcbır mezhep imamı cevaz vermemiştir.sadece malikinin görüşüne sahip bı zat okuyabilir demiş ama zayıf bi görüştür..şuan malikiler adetli iken kuran okumuyor..lütfen dikkate alalım.iyi bir sey yapalım derken harama girmeyelim...

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(7) /  hayır(7)

  • 19 |

    bu konunun kesinleşmesi lazım

    11.10.2008 tarihinde , nezire demiş ki

    bugün ben istemeyerek orucumu bozdum bu tartışmalı mesele yüzünden...bu konuda kesin bir bilgiye ihtiyacım var ama maalesef o yetkinliğe sahip değilim...bizim içimizi rahatlacak güvenilir,doğru,tutarlı bi bilgi lazım...ben diyanetin açıklamasını baz aldım ve orucumu bozdum..ama sonradan kaza yapmak bana zor gelicek...çünkü ben de mantıklı olanın bozmamak olabileceğini düşünüyorum çünkü kaza ile mükellef kılınmış tutmadığımız günler..demek ki tutabiliyorsak orucumuzu adetliyken de tutmalıyız, tutmamızı engellicek çok ağır bi hal de değil..ama tabi buna biz karar veremeyiz..umarım bu konu en yakın zamanda netleşir....herkese hayırlı ramazanlar (peki tutmadığımız günlerden sorumluysak ve daha sonra bunları kaza etmediysek ramazan süresince yaptığımız ibadet eksik olmuş mu olur?..)

    comment Faruk Beşer Cevap'en Dedi ki;

    Bu yanlışlara inşaallah yakında tekrar bir cevap vereceğim. Din aklın ürünü değildir, bunu unutmayalım şimdilik yeter.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(2) /  hayır(2)

  • 20 |

    asıl şirke koşan kim

    11.10.2008 tarihinde , Bülent DAĞLI demiş ki

    Allah'ın, Sen olmasaydın kainatı yaratmazdım dediği bir peygamberin uygulamalarını yani sünnetini nasıl görmezden gelirsiniz. Her şeyi kuranda aramak, size verilen beyini kullanmamak niye? Neden bu kadar katısınız peygambere, ashabı kirama ve ulemaya. Bu çıkarımda bulunanlar kendi adlarına mı kanun koyuyorlar yoksa yüce yaradan adına mı? Siz bu mantıkla namazın rekatlarını da inkar edersiniz?Değil mi?

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(2) /  hayır(2)

  • 21 |

    peygamberi kabul edip etmemek

    11.10.2008 tarihinde , serhat37 demiş ki

    Kuranın nazil olduğu insan peygamberimiz oluğuna göre onu en iyi anlayanda odur.yani kuranın öğretmenide odur.o bu konuyu yanlış anlamış olamaz heralde.Kurandan ayet göster diyenler! bu soruyu sanki peygembere sorduğunuzu düşünün acaba peygamberimiz ne derdi size. sayglarımla

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(4) /  hayır(4)

  • 22 |

    Hayret

    11.10.2008 tarihinde , Abdullah ONURLU demiş ki

    Bu konuda şahsi kanaatinizi okudum. Delilleri de ayrıca belirteceğinizi yazmanız da beni hayretlerde bıraktı. Madem delilleri yazmayı yetiştiremediniz; aceleniz neydi? Bir nalına bir mıhına vuruyorsunuz. Bu durum siz ulemanın birbirinizle tartışırken bile metodolojiyi kullanma konusunda tutarsızlığınızı göstermiyor! Çünkü iddia makamı isbatıyla konularını işlerken siz ise daha sonra etraflıca isbat edeceğim diyorsunuz.?!?

    Başarılar...

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(4) /  hayır(4)

bu konuya yorum ekle

lütfen yorum yazarken form kurallarını dikkate alalım

arrow

  • *
  • *
  • *

lütfen * ile belirtilen alanları boş bırakmayın

  • Tamamı Büyük harflerden oluşan yorumlar yayınlanmaz.
  • Bu konuya beş dakika içerisinde sadece bir adet yorum yazabilirsiniz.
  • T.C. yasalarına aykırı, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
  • Yorumlarla ilgili hukuki yaptırımlardan Faruk Beşer sorumlu tutulamaz.
  • Konu dışı farklı soruların yöneltildiği yorumlar yayınlanmaz.
  • Çok fazla dil bilgisi hatası içeren yorumlar yayınlanmaz.
  • HTML kodu girenlerin yorumları yayınlanmaz ip'leri banlanır