soru cevap

bilmiyorum ilmin yarısıdır  -  indeks listesini göster

1-evlilik kaderi mutlak mıdır? yani kaderimizde ne yazılmışsa onu mu bulacağız? 2-kadınlar pantolun giyermi? Saç boyar mı? 3-beddua etmek nedir? Edilirse tutar mı? beddua etmemek için ne yapılır?

bizim cevabımız24 EKİM 2004 tarihin'de , Faruk BEŞER yanıtladı

1.Olan ve olmuş olacak her şey kaderdir. Yani Allah’ın bilgisi ve takdiri dahilindedir. Allah her şeyi bir ölçüye/kadere göre yaratmış, hiçbir şeyi rast gele bırakmamıştır. Ancak bizim kiminle evleneceğimizi Allah’ın ezelden biliyor olması, bizi buna mecbur etmesi anlamına gelmiyor. O insana irade vermiştir ve insan kendi gücü dahilindeki eşyayı kendi iradesiyle seçer ve yapar, ya da yapmaz. Yaptığı ya da yapmadığı şeye göre de yargılanır. Her hangi bir iş için koşuşturan bir insanın kaderi, bu koşuşturması sebebiyle o şeye ulaşmak, tembellik edenin kaderi de onu elde edememek şeklide sonuçlanır. Genellikle bu böyledir. Ama sonucun öyle oluşmasında insanın iradesi bir sebeptir. Allah ise bunu sadece ezelden bilir ve kişi isteyince de yaratır. Yoksa insanı mecbur tutan bir kader yoktur.

2.Kadınların elbisenin altından pantolon giymelerinde bir sakınca yoktur. Bunu daha önce sebepleriyle açıkladık. Ancak erkekler gibi sadece pantolonla dolaşmaları caiz değildir. Kadınların ve erkeklerin saç boyamaları da günah değildir ve –bazılarına göre siyah hariç- istedikleri gibi boyatabilirler. Saç boyasının abdest ve gusülle de alakası yoktur. Altına su gitmiyor gibi bir açıklama ise anlamsızdır.

3.Beddua etmek genel anlamda hoş değildir. Ancak bedduanın da yeri gelebilir. Hz. Peygamber (sav), kendi şahsı adına beddua etmemiştir ama ümmetine zulmedenler için beddua etmiştir. Demek ki bedduanın da bir yeri vardır. Ayrıca Allah bize kendi “güzel isimleriyle” dua etmemizi söylüyor. Mesela Rahman isminden, rahmet isteyeceğiz, Razzâk isminden de rızık ilah. İsteyeceğiz. Allah’ın isimlerinin 90 tanesi böyle güzellikleri anlatır, yani O’nun cemal sıfatıdırlar. Geriye kalan 9 isimi ise onun azabı, gazabı ve cezasını anlatır, yani Onun Celal sıfatlarıdırlar. Ama onlar da “güzel isimler” den olduğuna ve bizim “güzel isimler” le dua etmemiz istendiğine göre  onlarla da dua edebiliriz ve mesela, Allah’ın Kahhâr ismiyle de ona uygun bir şey isteyebiliriz. Bu da elbette, O’nun hak eden birisini kahretmesi olacaktır. Demek ki beddua da olabilir. Ancak yerinde olmayan, hak etmeyene yapılan bir beddua da tehlikelidir ve beddua edilen kişi buna müstahak değilse, döner ve beddua edene dokunur. Onun için kişi, özellikle de kendisi için beddua etmemelidir.

Beddua etmemek için dua yapılır. Birisine beddua edeceğimize, dua etmemiz daha anlamlı olur. Gerçekten de kişinin Allah katında bir değeri var ve Allah da onun dediğini yapacaksa, beddua etme yerine dua etmeli ve o kişinin ıslah olmasını, hidayet bulmasın, ahlakının güzelleşmesini istemelidir.

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

bu yazıya ait 34 yorum var

comment addKendi yorumunu ekle

arrow

  • 1 |

    pantolon

    23.07.2005 tarihinde , recep taylan demiş ki

    say1n hocam:bugünekadar sizi tvden zevkle dinleyen birkisiyim. Kad1nlarin pantolon giymeleri hakkindaki yazinizi okudum.Elbise altindan giyinilebilir fetvasini veriyorsunuz.günümüz hanimlarinin kücücük tavizlerle ve moda diye tabir edilen tesettür kiyafetleriyle nehale geldigini herhelde sizlerde görüyorsunuzdur.Evet elbise icinden pantolon giyinmenin islami acidan fetvasini bilmiyorum.yalniz günümüzde bir bayanin giydigi pantolonla(tesettür adina)benim rahmetli ninemin giydigi uzun lastikli don arasindaki farki anlatmama herhalde gerek yoktur.Sizin gibi cok deger verdigimiz sahsiyetlerin bu konularda verecekleri minicik cevazlarin taaa uzaklardan ne kadar büyüdügünü sizlerin takdirine birakiyorum RECEP TAYLAN RIZE

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet (531)  /  hayır (428)

  • 2 |

    Boya abdeste engel değil mi?

    08.02.2006 tarihinde , hüseyin Çelik demiş ki

    Hocam saçların boyana bileceğini ve bunların su geçirmez omasının abdeste ve boy abdestine zarar vermeyeceğini söylüyorsunuz. Boy abdestinde saçların dibi ıslanması gerektiği için olabilirde. Peki abdeste başı mesh farzdır. Saçtaki boyalar ıslaklığı saça ulaştırmıyorsa, başh mesh edilmiş olur mu?

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet (507)  /  hayır (377)

  • 3 |

    SAÇ BOYASI

    19.03.2006 tarihinde , YETER OCAK demiş ki

    Abdest ve gusülle alakası yoktur (saç boyamanın) demişsiniz, ama biz biliyoruz ki saçlar örgülü değilse hepsinin yıkanması gerekiyor ve örgülü olduğunda çözüp hepsinin ıslatılması gerekmemesi bir ruhsat gibi görünüyor.Boya gibi bir sebep zikredilmiyor.Bu durumda saçın ıslanmasına engel olabilecek bir madde nasıl oluyorda abdeste mani olmuyor?

    vote 4.7 Katılıyor musunuz?  evet (403)  /  hayır (455)

  • 4 |

    SAÇ BOYASI

    19.03.2006 tarihinde , YETER OCAK demiş ki

    Abdest ve gusülle alakası yoktur (saç boyamanın) demişsiniz, ama biz biliyoruz ki saçlar örgülü değilse hepsinin yıkanması gerekiyor ve örgülü olduğunda çözüp hepsinin ıslatılması gerekmemesi bir ruhsat gibi görünüyor.Boya gibi bir sebep zikredilmiyor.Bu durumda saçın ıslanmasına engel olabilecek bir madde nasıl oluyorda abdeste mani olmuyor?

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet (360)  /  hayır (331)

  • 5 |

    pantolon

    20.03.2006 tarihinde , ramiz kölemen demiş ki

    pantolonda olsa etekte olsa vesaire vesaire de olsa esas önemli olan örtünmek ve gizlemektir.eğer pantolon vücut hatlarını belli etmiyorsa gizliyorsa sorun yoktur.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (388)  /  hayır (376)

  • 6 |

    anlamdım evlilik konusun pek

    07.04.2006 tarihinde , yolcu demiş ki

    Ben burayı anlmadım. Ya insan kendi iradesiyle eşyayı secer ve Her hangi bir iş için koşuşturan bir insanın kaderi, bu koşuşturması sebebiyle o şeye ulaşmak diyorda hocamız.. peki kendi irademizle bir kızla evlenmeyi cok istedik. ugrastık cabaladık ama olmadı kız istemdi veya vazgecti. burda karsmıyor mu bu? yani haşa, cenabı allah birinin iradesinin hayır demesiyle o evlilikgi yartamıyor da digerinin iradesinin o kıza yada evlilige evet demesi ne oluyorr.. kafam karsıtı burda

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (486)  /  hayır (435)

  • 7 |

    SAÇ BOYASI

    25.04.2006 tarihinde , NESİBE demiş ki

    YAPTIĞINIZ ÇALIŞMALARDAN DOLAYI SİZİ TEBRİK EDİYORUM. FAKAT SAÇ BOYASI MESELESİNİ BİRAZ DAHA AYDINLATIRSANIZ SEVİNİRİM

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (477)  /  hayır (425)

  • 8 |

    Kadınların Pantolon Giymesi

    31.05.2006 tarihinde , Mustafa Cihat demiş ki

    Pantolon kadınlar için caiz denilebilir. Ancak bu günkü kadınların giymiş olduğu pantolonlar tesettürle yakından uzaktan alakası olmadığı için haram olsa gerektir. Erkeklerin şehvetini ve dikkatini çeken bir kıyafet caiz olur mu hocam sizce. Bunu siz de biliyorsunuz. Sizden bu konuda fetva isteyenlerin giydikleri pantolonları görmüyor musunuz hocam. Bu durumdan gerçekten şikayetçiyiz.

    Modaya kendini kaptıran kadın bir çıkış yolu arayacak tabi. Malesef bizim ilim adamlarımızda "nefsani olan, nefsi tatmin etmek için yapılan, vucudu sergilemek için yapılan (bu niyette olmasalar bile yapılan iş ortada) hususlara cevaz veriyorlar malesef. Allah aşkına başını örtüp de pantolon giyen bir kadın neyin örtüyor. Solcu bir yazar (Dilek Önder) "NEYİN ÖRTÜSÜ" diye bir makale yazmıştı. Direk şehvete hitap eden bir giysi ile Allahın emri olan başörtüsü birlikte olur mu sizce?

    Anadoludaki Annelerimizin giydikleri şalvar ise tamamen nefsaniyetten uzak bolca ve tam bir tesettür halidir. Doç.Dr.M.C.T.

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet (591)  /  hayır (506)

  • 9 |

    saç boyası

    06.07.2006 tarihinde , derya demiş ki

    hocam ben bu konuda boyanın muhtevasına bakılır, eğer gusle mani olacak bir madde varsa kullanılmaz diye öğrendim. saç telinin tamamen ıslanması için üzerinde bir tabaka olmaması lazım diye biliyorum.bu komnuda biraz daha aydınlatırsanız sevinirim. Allah razı olsun.

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet (556)  /  hayır (454)

  • 10 |

    saç boyası

    31.07.2006 tarihinde , ilhan demiş ki

    sayın değerli hocam: saç boyanması hakkında klinik açıklamalara göre içerisinde bulunan bazı kimyevi maddelerle (oksijenli su-amonyak) saçın tabakasının kırıldığı ve kimyevi boyalarda bulunan yine bazı maddelerce (boyada bulunan diğerleri) saça artı eksi kutuplar sağlanarak saça sabitlendiği doğal boyalar ise (kına v.s) saçın özüne nüfuz ettiği aynı zamanda beslediği belirtilmektedir. kimyevi boyaların saçta kırılmalar meydana getirdiğinden sık kullanılmaların saçın sağlığını bozduğunu belirtmektedirler.

    sorum şu olacaktır: kimyevi araştırma yapmadan helal veya haram ile ilgili karar vermem mümkün müdür.

    vote 4.9 Katılıyor musunuz?  evet (426)  /  hayır (436)

  • 11 |

    pantolon

    21.08.2006 tarihinde , zühre demiş ki

    Ben pantolon giyen biriyim ama üstüne dizkapaklarini örtecek kiyafetler giyiyorum.Böyle kendimi daha rahat hissediyorum yani eteklere karsi degilim belki yanlis kanaateyim bana göre pantolon daha bir tesettürlü tabi belirtigim gibi üstüne uzunca bir giysi giyilirse. ALLAH BIZI ISLAH ETSIN.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (437)  /  hayır (420)

  • 12 |

    evlilik..

    26.12.2006 tarihinde , yasemin kasap demiş ki

    bende yolcu arkadaşım gibi şu evlilik konusunu bir türlü içimde rahata kavuşturamıyorum.söyledikleri şüpheler bende de var.insan birini seviyo evlenmek istiyo türlü şeyler yapıyo ne bileyim bir sürü şey işte ama olmuyo olmuyo.burda işte insan kendi iradesiyle istiyo ama olmuyo.nasıl oluyo peki bu? ozaman insanın kimle evleneceği kadermi ? benimde kafam çok karışık allah aşkına bana yardım edin bu konuda.......

    vote 4.6 Katılıyor musunuz?  evet (325)  /  hayır (386)

  • 13 |

    Kader-Evlilik

    14.01.2007 tarihinde , imran yalniz demiş ki

    Boğaziçi Üniversitesinde bir sınavda hoca tek soru sormuş:"Risk nedir?"

    Herkes birşeyler yazmış;kimisi bir sayfa, kimisi iki sayfa kimisi sayfa sayfa. Bir öğrenci düşünmüş boş cevap kağıdına; sadece büyük harflarle:"RİSK BUDUR" YAZMIŞ. Hoca bu kağıda 100 üzerinden 100 puan vermiş.

    Hayatımda ilk ve en çok istediğim şey; diğer yarımı, dinimi tamamlayacak, içinde bulunduğumuz cehennemi, herhangi bir yara almadan, bir zarar görmeden, bataklığa saplanmadan ibrahimi bir gül bahçesine çevirecek eşimi bulmaktı...Ama hala bulamadım.Bu bir kaderdir.Ancak bugün gerçekleşmeyen bir şey yarın ve sonrası gerçekleşmeyecek diye bir şey yoktur.Eğer yarın gerçekleşirse o da bir kaderdir.

    "Bir şey illa olacak diye bir şey yoktur.İstendiği takdirde olsa da kaderdir olmasa da.Ancak olup olmayacağını herşeyi bilen Allah bilir.Yani "risk" kelimesi riskin içinde gizlidir; "kader" kelimesi "kaderin içinde gizlidir.Derler ki:kişinin doğacağı, öleceği ve eğer varsa evleneceği saat asla değişmez.Herşeydeki gibi

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (463)  /  hayır (415)

  • 14 |

    evlilik

    15.03.2007 tarihinde , asım MAVZER demiş ki

    sevgili kardeşlerim evlilik konusu çok mühim konu aynı şekilde ona aşkla yaklaşmak da iyi sonuçlar elde edecegini düşünüyorum. Fakat olmuyorsa yani evlenmeye mani olan durumlar varsa sabrı öneririm.Mecazi aşkı ilahi aşka çevirmek ne güzel bir davravnıştır.

    vote 4.7 Katılıyor musunuz?  evet (438)  /  hayır (488)

  • 15 |

    pantolon

    28.03.2007 tarihinde , buket kıvanç demiş ki

    esselamün aleyküm malesef bugün pantolonla tesettürü birbirine karıştırıyorlar.tesettür kuranda geçtiği gibi cilbabdır.pantolon ise dış kıyafettir bunu karıştırıp nefislerince hareket ediyorlar.kadın kadına bile tesettür vardır fakat bugün kimse önemsemiyor artık bu konulara açıklık getirilmesi gerekiyor emir bellidir ve haktır neden niçin diye sorulmamalıdır.unutmayalım sahabenin özelliği neden ve niçin diye sormamış olmalarıdır allah onlardan razı olsun dua ile

    vote 4.8 Katılıyor musunuz?  evet (398)  /  hayır (429)

  • 16 |

    katılıyorum

    04.04.2007 tarihinde , Enes demiş ki

    Kader konusunda hocamıza katılıyorum. Evlilik tamamen kaderdir, evleneceğimiz kişiyi biz seçmiyoruz diyenler kitabî konuşmuş olmaz. Hadis-i şerifte malumdur -bir hanım ile 4 sebepten dolayı evlenilir, güzellik, mal, makam, dindarlık; siz dindar olanları seçiniz- buyurulmuş. Eğer evlendiğimiz kişiyi biz seçmiyorsak, bu hadisin (haşa) abestir.

    vote 5.9 Katılıyor musunuz?  evet (489)  /  hayır (346)

  • 17 |

    evlilik

    18.09.2007 tarihinde , gulsah demiş ki

    bence hersey kader insan evleneceği kişiyi tabiki kendi seçiyo iş bu olay onu devam ettirmekte helede çocuk düşünülüyosa tatlı tatlı geçinilebilmeli yoksa ne anlamı kalırki evlenmenin Allah katında çoğalmanın... hayırlı ramazanlar

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (395)  /  hayır (383)

  • 18 |

    saç boyası

    23.10.2007 tarihinde , fatma bilge demiş ki

    saç boyasıyla ilgili yorumunuza katılmıyorum.nasıl bu kadar rahat konuşabilirsiniz;islam alimlerinin çoğunluğu saç derisinin,saçlarının üzerinin bir tabakanın kaplamaması gerektiğini söyledikleri halde..

    vote 4.6 Katılıyor musunuz?  evet (442)  /  hayır (519)

  • 19 |

    Nasıl bir cevap bu?

    16.07.2008 tarihinde , yeter ocak demiş ki

    Saç boyası ve abdest ilişkili sorulara verdiğiniz cevaptan birşey anlamadım. Abdestle ilişkisine anlamsızdır demişsiniz . Anlamsız olması neye göre oluyor . Bu anlamsızlık sizin kendi görüşünüz oluyor galiba çünkü bir yere dayandırmamışsınız. Konunun takva yönüne ise hiç değinmemişsiniz.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (358)  /  hayır (355)

  • 20 |

    evlilik

    02.08.2008 tarihinde , hale demiş ki

    bu işler nasip işi ve bence kader,sonuçta sokakta karşılaştığınız rastgele biri ile evlenmiyorsunuz ya..vesilerler zinciri..nasip olduğunda insanın ağzı dili bağlanıyor...cüzi irademizi evet elimizden geldiğince kullanıyoruz..ama ne olursa olsun herşey kader ve tevekkül..rabbim hepimizi amentüye inanan ve amel edenlerden eylesin

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet (421)  /  hayır (360)

  • 21 |

    pantolon

    15.08.2008 tarihinde , fatoşp- demiş ki

    köylerde-kadılarımız-tarlada-evde-çalışırken-rahatlığı-bakımından-şalvar-giymektedir-şehir-hayatındada-şalvarın-yerinepantolon-otobüse-metroya-yeışebilmek-için-pantolon-rahatlığına-hepimiz-alıştık*allah-hepimizi-affetsin*

    vote 4.1 Katılıyor musunuz?  evet (362)  /  hayır (529)

  • 22 |

    arkadaşlar sözlerim hepinize

    30.08.2008 tarihinde , YASİN CİHANOĞLU demiş ki

    arkadaşlar hangimiz din konusunda hocam kadar kaynak kitap araştırdık.uluslararası makaleler okuduk çeviri yaptık.ki bu dini konuda uzmanlık isteyen bir konu fetva vermenin ağırlığını ve vebalini inanınki hocam bizden daha iyisini biliyor ve ayrıca gelişen günümüz koşullarına müslüman kadın islam dinin vermiş olduğu çerçevede uyum sağlamasınmı?dini hükümleri tatbik etmeyen bayan sokakta güzel görünmeyi nasıl istiyorsa müslüman kadında kocasına güzel ve bakımlı olmak en doğal hakkıdır yeterki yapacağımız filleri iyi araştırarak yüce dinimizin izin verdiği şekilde yaşayalım.dini zorlaştırmayın kolaylaştırın hadisi şerif düstürumuz olsun SELAM ve DUA İLE

    vote 4.8 Katılıyor musunuz?  evet (428)  /  hayır (473)

  • 23 |

    evlilik

    03.09.2008 tarihinde , Nurgül Akın demiş ki

    saygıdeğer hocam şüphesiz siz bu konuları bizden daha iyi biliyorsunuz.acizane okuduğum kitaplar ve aldığım eğitim,büyüklerimin sohbetlerinden anladığım kadar bende şu düşünce hasıl oldu:bir insan doğacağı yeri,ailesini,rızkını,öleceği yeri ve öleceği saati değiştiremez. bu mutlak kaderdir.mademki bir insan ailesini değiştiremiyor o halde bizden doğacak olan çocuğunda ailesi bellidir yani mesela mehmetin annesi nurgül babası alidir.o halde bizim evleneceğimiz adamda bellidir.bilmiyorum bu düşünceme katılırmısınız? ben bu şekilde inanıyorum ve bu kararı benim adıma Rabbimin vermesini istiyorum.bütün evlenmek isteyen kardeşlerime hayır dua ediyorum.Allah size işlerinizde yardımcı olsun,başarılarınız daim olsun.trabzondan sevgiler

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (310)  /  hayır (313)

  • 24 |

    pantolon üzerine

    04.09.2008 tarihinde , gazibali demiş ki

    saygı deger hocam kadınların erkeklere,erkeklerin kadınlara benzemesi kıyamet alameti degil midir? yani kotu bir şeydir.Pantolon erkek giysisi olduguna gore mümin kadınlar hiçbir surette pantolon giyemezler saygılarımla...

    vote 5.8 Katılıyor musunuz?  evet (444)  /  hayır (321)

  • 25 |

    pantolon

    11.09.2008 tarihinde , yıldız gül demiş ki

    esselamün aleyküm öncelikle mustafa cihat beye ve recep taylan beye katılıyorum. pantolon ve tesettür birbirinebirbirine öyle karıştıki insanlar başını örtüp aynı zamanda daracık pantolonu giyinebiliyorlar iç kıyafetleriyle dışarıda dolaşabiliyorlar çok yazık çok. Allah hidayet nasip etsin.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (371)  /  hayır (376)

  • 26 |

    saç boyası

    23.10.2008 tarihinde , ayşe demiş ki

    ben adetliyken saçımı boyattım ama bunu bilmeden yaptım şimdi çok tedirginim ne yapmalıyım.bundan sonra hep abdestsiz mi gezecegim.yada saçımı mı kazıtmam gerek. cevabınızı bekliyorum.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Bu günkü saç boyaları gusle ve abdeste engel değildir. Hiç bir şey yapmanız gerekmez.

    E mail adresi vermeyen izleyenlerimize cevap veremeyeceğiz.

    Sorularınızı lütfen soru Sor bölümünden yapınız, aksi halde cevap verilmeyebilir

    vote 4.8 Katılıyor musunuz?  evet (348)  /  hayır (371)

  • 27 |

    saç boyası

    27.10.2008 tarihinde , meryem demiş ki

    hocam hanımlara özel fetvalar kitabınızda saç boyasıyla ilgili,abdesti geçirmeyecek bir madde ihtiva ediyorsa abdeste manidir,yoksa degildir demistiniz.kitabın .ilk baskısı 2003. şimdi içeriğine bakmadan günümüz boyalarının hepsini kullanılıyor olacagını nerden anlıyoruz.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Araştırıp öğrendik

    vote 3.7 Katılıyor musunuz?  evet (328)  /  hayır (552)

  • 28 |

    sadece pigment değişimi

    31.10.2008 tarihinde , Hakan Serter demiş ki

    Yirmi yıldır takip edip okuduğum konuyla ilgili bütün yazıların sonu hep aynı şekilde bitti: "gusle mani olmuyorsa caizdir, aksi takdirde değildir". Fetva veren veya tavsiyede bulunan hocalarımız meseleyi (belki kendileri de teknik bilgiye sahip olmadığı için) hep orta yerde bırakmayı tercih ettiler. Sıradan insanların; saç boyasının saçta tabaka oluşturup oluşturmadığını veya hangilerinin bunu yaptığını test etmesi, öğrenmesi ne yazık ki mümkün değildir. Dolayısıyla bu konu hep vicdana kalmış; boyayanın da, boyamayanın da mutmain olamadığı bir mesele olarak süregelmiştir. Son 3 yıldır saç boyası üreten bir firmada çalıştığım için (ben de çok geç olarak) öğrendim ki; kimyasal saç boyası tabaka oluşturmuyor. Saç telinin içine nüfuz edip saçın doğal pigmentlerinin yerine kendi pigmentlerini ikame ederek sonuç alınabiliyor ancak. Yani dış kısımda değil, saç telinin içinde kimyasal bir renk değişimi söz konusu. Bu, bütün kimyasal saç boyaları için geçerli bir kural. Önemli olan: saç sağlığı açısından, amonyak oranı mümkün olduğunca düşük (%3’ün altında) ve yumuşatıcı (emoliyen) bakım yapan markaları tercih etmek. Zannımca bu tarz konularda hocalarımız, tıpkı yeri geldiğinde hazik hekimlerden yardım aldıkları gibi, ilgili müsbet bilime vakıf ve de mütedeyyin bilim adamlarından faydalanmaları çok yararlı olacaktır.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Sevgili kardeşimizin bu söylediklerini bizler yıllar önce işin uzmanına danışarak öğrendiğimiz için söylediklerimizi buna istinaden söyleye geldik ve -eğer bakılırsa- bugün kullanılan saç boyalarının bir tabaka oluşturmadığını, bu sebeple abdeste ve gusle mani olmadıklarını anlattık. Ama insanoğlu yeni öğrediği bir şeyi, başkalarının da şimdiye kadar bilmediğini sandığındandır ki, suçlama yolunu tercih edebilir.

    Yine de arkadaşımıza bu bilgilerimizi teyid ettiği için teşekktür ederiz.

    vote 4.6 Katılıyor musunuz?  evet (334)  /  hayır (390)

  • 29 |

    sadece pigment değişimi - 2

    31.10.2008 tarihinde , Hakan Serter demiş ki

    Bir önceki yazımın fazla uzun olmaması için fikrimi kısaca arz etmeye çalışmıştım; o yüzden hocalarımızın hepsini birden itham etmişim gibi anlaşılmış. Oysa tam tersi; Faruk Hacam'ın bu kadar net şekilde konuşmasını takdir ettiğimi anlatabilmek için söylemiştim o sözleri. Eğer bir itham varsa; o da senelerdir bu meseleye net tavır koyamayan hocalarımız içindi. Zatınıza yönelik suçlama olarak algılandıysa, affımı rica ederim.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (334)  /  hayır (340)

  • 30 |

    kader

    17.11.2008 tarihinde , kader demiş ki

    sayın hocam ben kimseye evet diyemiyorum ilk defa birine evet dedim bu defa ben rededildim kader nasıl birşey anlayamıyorum yada ben neyin cezasını çekiyorum.bana hayır dedirten güç kader mi.peki ben ne zaman evleneceğim

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet (363)  /  hayır (329)

  • 31 |

    Saç Boyası

    13.12.2008 tarihinde , Semiha demiş ki

    Sayın Hocam; öncelikle verdiğiniz hizmet için teşekkür ediyorum. Allah (c.c) razı olsun.

    Ben ameli konularda haddinden fazla vesveseli bir insanım. Saçım için kimyasal boyalar kullanıyorum fakat bu konuda içim hiç rahat değil. Verdiğiniz fetva içime biraz olsun su serper vaziyette, lakin yine de içimi kemiren bir şeyler var işte. Şimdi diyeceksiniz ki kullanma o zaman, ama genç yaşıma rağmen saçımın çoğu beyazlamış vaziyette ve bu durum psikolojimi bozuyor.

    Bir yorumcu arkadaş saç boyası üreten bir firmada çalıştığından ve boyaların saçın doğal pigmentlerinin yerine kendi pigmentlerini ikame ettiğini söylemiş. Anlamadığım şu; mesela bu saç boyaları sadece saçı değil, tenimizin herhangi bir yerine değse orayı da boyuyor. Ayrıca boyaların rengi zamanla akabiliyor yahut değişime uğrayabiliyor. Pigmentle alakalıysa gerçekten bu pigmentler yıkandıkça nasıl değişebiliyor ki. Ve saça renk veren pigmentler vücudun diğer yerlerinde renk değişimine nasıl yol açabiliyor. Yani kendi saçlarımızın pigmentlerinde böyle bir durum söz konusu olmuyor. Saçmalıyor olabilirim tabi :), en başta belirttiğim gibi biraz vesveseliyimdir.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Vesvese etmenize hiç gerek yok.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (294)  /  hayır (288)

  • 32 |

    saygılı olmak

    04.01.2009 tarihinde , züleyha doğan demiş ki

    arkadaşlar faruk hocamız zaten esnek bir insan değil nefsine göre yorum yapan bir hoca değil o halde neden muhalefet ediyorsunuz

    vote 4.5 Katılıyor musunuz?  evet (95)  /  hayır (115)

  • 33 |

    Pantolon

    26.02.2010 tarihinde , Habibe demiş ki

    Saygideger Hocam, pantolon hususunda genis bir aciklama getirilmesi gerektiginin kanaatindeyim. Pantolon denince akla sadece günümüzdeki dar pantolonlar ve üzerlerine kisacik bulüzler gelmemeli, bunu bu sekilde genellestiremeyizki. Pantolon hatlari belli etmeyecek kadar genis ise ve ayni zamanda üste giyinilen elbise veya bulüz uzun ve yine genis oldugu taktirde hatta pardesü oldugu taktirde bi mahsuru olabilirmi?

    Su günlerde en büyük tartisma konum bu, ileriye dönük tanisdigim bir insan ile bu konuda anlasamiyoruz.

    Ben pantolonun kurallara uygun oldugu müddetce etekten daha emin oldugunu düsünüyorum. Merdiven inip cikarken, araban inerken vs bi cok yerde etek ile hatlarin acilma tehlikesi cok yüksek. Etekli iken bir bananin düsmesini hayal bile etmek istemiyorum.

    Hocam lütfen bu konuda biraz detayli bilgi verirseniz gercekten cok makbul olacaktir.

    Alla razi olun!

    Esslm

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet (4)  /  hayır (3)

  • 34 |

    Pantolon

    26.02.2010 tarihinde , Habibe demiş ki

    Saygideger Hocam,

    pantolon hususunda genis bir aciklama getirilmesi gerektiginin kanaatindeyim. Pantolon denince akla sadece günümüzdeki dar pantolonlar ve üzerlerine kisacik bulüzler gelmemeli, bunu bu sekilde genellestiremeyizki. Pantolon hatlari belli etmeyecek kadar genis ise ve ayni zamanda üste giyinilen elbise veya bulüz uzun ve yine genis oldugu taktirde hatta pardesü oldugu taktirde bi mahsuru olabilirmi?

    Su günlerde en büyük tartisma konum bu, ileriye dönük tanisdigim bir insan ile bu konuda anlasamiyoruz.

    Ben pantolonun kurallara uygun oldugu müddetce etekten daha emin oldugunu düsünüyorum. Merdiven inip cikarken, araban inerken vs bi cok yerde etek ile hatlarin acilma tehlikesi cok yüksek. Etekli iken bir bananin düsmesini hayal bile etmek istemiyorum.

    Hocam lütfen bu konuda biraz detayli bilgi verirseniz gercekten cok makbul olacaktir.

    Alla razi olun!

    Esslm

    vote 3.8 Katılıyor musunuz?  evet (3)  /  hayır (5)

bu konuya yorum ekle

lütfen yorum yazarken form kurallarını dikkate alalım

arrow

  • *
  • *
  • *

lütfen * ile belirtilen alanları boş bırakmayın

  • Tamamı Büyük harflerden oluşan
  • Yasalara aykırı olan
  • Hakaret ve çok fazla dil bilgisi hatası içeren
  • Konu ile ilgisi bulunmayan
  • Ve HTML kodu giren yorumlar yayımlanmaz.
  • Bir konu için beş dakika içerisinde sadece bir yorum yazılabilir.
  • Yorumların hukuki sonuçlarından Faruk Beşer sorumlu değildir.