soru cevap

bilmiyorum ilmin yarısıdır  -  indeks listesini göster
13KAS200414437

Hz. İsa Gelecek mi

etiketler :

       Hz İsa gelecek mi? Burada yurtdışında yaşayan bir hoca efendi Al-i İmran suresi 55. ayete göre Hz. İsa öldü diyor. Bazı meallerde "Ya İsa muhakkak seni vefat ettirecek olan benim ve seni bana yükselteceğim...” diye devam yazıyor. Nisa 157-158 ayetlerde Allah Teala onu göğe yükselttiğini, çarmıha gerilenin başkası olduğunu beyan ediyor. 159. ayette "Ve ehl-i kitaptan hiçbir fert yoktur ki ölümünden evvel Ona iman edecek olmasın" deniyor. Bunları nasıl anlayacağız?
bizim cevabımız13 KASIM 2004 tarihin'de , Faruk BEŞER yanıtladı

Değerli kardeşim, Hz. İsanın gelmesi meselesi çok kesin ve net bir mesele olmadığı için Ehli sünnet alimleri onun geleceğine inanmanın, imana talluk eden bir akide meselesi olmadığına karar vermişlerdir.

Doğrusu bazı hadisi şeriflere bakıldığında onlardan onun bir insan olarak geleceği manası çıkarılabilir. Ama sözünü ettiğiniz ayetlere ve yine bazı hadislere bakıldığında da onun öldüğü, artık bedenen dirilmeyeceği, onun gelişinden sözeden hadislerin müteşabih olduğu, yani hakiki anlamlarıyla alınamayacakları, mecaz kabul edilmeleri gerektiği anlaşılır.

Sizin sözünü ettiğiniz ayetlerden bize göre anlaşılan şudur: "Allah Hz. İsa’yı öldürülmekten ve çarmıha gerilmekten kurtarmış, ölümünü kendi sağlamış ve ondan sonra da kendisine yükseltmiştir. (Nisa 157).  Onlar onu kesinlikle öldürmemişlerdir (Nisa 157). Ona tabi olanlar kıyamete kadar kafirlerden üstün olacaklardır." (Al-i İmrân 55) Demek ki, önce öldürme, sonra Allaha yükselme vardır. Ona tabi olanlar üstün olacaklardır. Ama ona tanrı diyenler ve onu üçün üçüncüsü kabul edenler elbette ona tabi değillerdir. Öyle alınsa dahi, ona tabi olanlar müslümanlardan değil, kafirlerden üstün olacaktır. Ehli kitaptan hiç kimse yoktur ki, ölmeden önce ona inanacak olmasın. (Nisa 159). Buradaki "ölmeden önce" ifadesi iki türlü de anlaşılabilen bir ifadedir ve bundan Hz. İsa anlaşılacağı gibi, her bir ehli kitap ta anlaşılabilir.

Bütün bunlardan benim anladığım şudur: Hz. Muhammedle peygamberlik bitmiş ve artık bir daha peygamber gelmeyecektir. Hz. İsa’nın gelmesiyle ilgili haberler mecaz olma ihtimalleri daha ağır basan haberlerdir. Öyleyse Hz. İsa’nın gelmesi ve bütün ehli kitabın ona inanması demek, kıyamete yakın zamanlarda, ehli kitabın onu hakkıyla  tanıması, ona uyması ve onun gösterdiği kurtarıcıya, yani, Hz. Muhammed’e tabi olması demektir. Onun haçı kırması ve domuzu öldürmesi ile ilgili haberler de tam buna uygundur. Yani, Hıristiyanlar onu tam anlamıyla ve olduğu gibi tanıyacaklar, domuz yemekten vaz geçecekler, haça ibadet etmeyi bırakacaklar demektir. Yani o bir bakıma misyonuyla ve ilk geldiğinde anlattığı öğretileriyle gelecek, Bediuzzaman’ın ifadesiyle, şahs-ı manevisiyle gelecek ve Ehli kitap da toptan islam’a gireceklerdir. Ben şahsen böyle anlayan alimler gibi anlıyor ve onlara katılıyorum. Aksi takdirde Hz. Muhammedin (sa) yapamadığını Hz. İsa yapacak ve en nihayet son peygamber de o olacak diye düşünmek İslam akidesine aykırıdır. Selamlarımla

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

bu yazıya ait 34 yorum var

comment addKendi yorumunu ekle

arrow

  • 1 |

    reddiye:yavuz,halil kardeşler

    20.08.2008 tarihinde , mahmut demiş ki
    YAVUZ kardeş bir kere kişi uslubune dikkat etmeli böyle konuşmak bize yakışmaz.Delil iste sana gösterelim fakat şartlanmış ve mutaassıp bir zihniyet ile bakarsan sana ayet göstersek yine başka caddelere çekersin. HALİL İBRAHİM kardeş senin içtihad risalesini(27.SÖZ sözler isimli kitabdan) gözden geçirmeni isterim dikkatinden kaçan bir şey var hoca yeni bir şey söylemiyor.Yapılan içtihadlardan bu görüşü destekleyenlere isnad ediyor.

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet(47) /  hayır(39)

  • 2 |

    Aslı var.

    20.08.2008 tarihinde , MAHMUT CAN demiş ki
    faruk hocanın naklettiği bir içtihattır.Ve hoca kendi yanından ve hevasından konuşmaz böyle bir içtihadda vardır.Ki içtihat olmasaydı daha mantıklı ve selim sonuçlara varılmazdı.Herkes imamı A'zam veya Şafi olamaz bu meseleye gelince Risale-i Nur'da Kastamonu lahikasında(envar neşriyat sayfa 80)ve mektubat isimli eserin 15.mektub bölümünde izah edilmiş.Hatta Emirdağ lahikasındada var.Bunu anlatmak için uzun yazmak gerekiyor.Amma Faruk hocanın naklettiği doğrudur,Risale de izahı var kaynaklara müracaat edilirse sevinirim kişinin görüşünde mutaassıp olmaması lazım mukarebe yapmak zarardan başka bir sonuç vermez.

    vote 6.0 Katılıyor musunuz?  evet(55) /  hayır(36)

  • 3 |

    LÜTFEN

    20.08.2008 tarihinde , hakan demiş ki
    İSLAM ALİMLERİNE VE ONLARDAN RİVAYET YAPAN,AÇIKLAYAN HOCALARIMIZA SAYGILI OLALIM.SAİD NURSİ HZ. BÜYÜK ALİMDİR,BİRÇOK ALİM DE BU KONUDA GÖRÜŞ BELİRTMİŞTİR.FARUK BEŞER HOCAMIZIN YAPTIĞI AÇIKLAMA İSLAM ALİMLERİNİN GENELİNİN YAPTIĞI AÇIKLAMADIR.BU KONUDA AZ BİLİYORSAK NET DEĞİLSE ALLAH EN DOĞRUSUNU BİLİR DEYİP GEÇELİM.BÜYÜK ALİMLERE DE DURDUK YERE LAF ATMAYALIM.DAHA ARAPÇA BİLMEYEN ADAMLAR ÖMRÜNÜ İSLAM VE İMANA ADAMIŞ HOCALARA ADLARINI SAYGISIZCA ANARAK TERBİYESİZLİK ETMEMELİDİR.VARSA BİLDİĞİ BİR ŞEY KAYNAKLI,DELİLLİ GÖSTERİP SORMALI,YANLIŞIMIZ VARSA BİZ DE DÜZELTİR DOĞRUSUNU ÖĞRENİRİZ....LÜTFEN...

    vote 4.9 Katılıyor musunuz?  evet(39) /  hayır(40)

  • 4 |

    Beiüzzaman

    20.08.2008 tarihinde , mahmut demiş ki
    Bediüzzaman ı böyle tartışma konularına alet etmeyin.Herkes işine baksın.

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet(53) /  hayır(47)

  • 5 |

    h.z.ısa hakkında

    20.08.2008 tarihinde , omer demiş ki
    slm faruk hocam.rabbımden ılmınızı ırfanınızı artırıp ummete faydalı olabılmeyı nasıp etsın ınsallah.rabbım kuranla ve hadısle olan ıstıgalımızı artırsın ınsallah en kalbı selamlar allaha emanet olun

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet(48) /  hayır(39)

  • 6 |

    Bediuzzaman

    20.08.2008 tarihinde , ahmet demiş ki
    Bediüzzaman Said Nursi gerçeğin ta gerçeği bir alimdir.Akıl vermeği bırak da önce doğruları öğren sonra hüküm ver.

    vote 6.1 Katılıyor musunuz?  evet(62) /  hayır(39)

  • 7 |

    kim bu alimler

    20.08.2008 tarihinde , abdurrahman durusoy demiş ki
    yazınızda diyorsunuz ki geçbiş alimlerdende hz isanın geleceğiyle ilğili rvayetler mecaz diyorsunuz bu alimleri kimler olduğunu ve hangi kitaplarda yazdığını yazarsanız aydınlanmış oluruz selam ve dua ile

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet(46) /  hayır(42)

  • 8 |

    MÜctehit misiniz?

    20.08.2008 tarihinde , halil birim demiş ki
    Sayın Hocam Ümmet şüphesiz sizin görüşlerinizden istifade ediyor.Fakat kafamı kurcalayan,bazı(ilginç) sorulara çok rahat cevap veriyorsunuz.Mesela Bir müçtehid miş gibi...Eğer müctehit iseniz Müçtehit şartlarına haiz Kariyer ve kişiliğiniz varsa bu icazeti nerden aldınız?Bediüzzamanın İçtihat meselelerini tekrar gözden geçirmenizi diliyorum.Saygılarımı sunuyorum.

    vote 6.2 Katılıyor musunuz?  evet(60) /  hayır(37)

  • 9 |

    Hz. İsa Görevini Tamamladı

    20.08.2008 tarihinde , Dr. Bumin Emre TEKE demiş ki
    Konu ile ilgili açıklamaya katılıyorum. "Bütün canlılar ölümü tadacaktır" ve Hz. İsada ölümü tadmıştır. Her ne şekilde olursa olsun Hz. İsanın tekrar geleceğine inanmıyorum. Çünkü bu olay bana mantıksız geliyor. Nedeni ise son peygamberin Hz. Muhammed (SAV) olması. Ondan önce peygamberlik yapmış birinin gelmeside bundan dolayı bence mantıksız. Bu konunun bu kadar irdelenmesinin ardında Vatikanın ve misyonerlik faaliyetlerinin olduğunu düşünüyorum. En doğrusunu Yüce ALLAH (CC) bilir. Selamlar.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet(40) /  hayır(39)

  • 10 |

    İsanın tekrar geleceği iddiası uydurmadır

    20.08.2008 tarihinde , Gülay Açmaz demiş ki
    Bu konuda detaylı birkaç yazının ve yorumun olduğu bir siteyi size tavsiye etmek istiyorum. http://www.kurandaceliskiyoktur.com/?cat=6 Burada açıkça İsa peygamberin vefat ettiği ve tekrar gelmeyeceği anlatılıyor.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet(41) /  hayır(40)

  • 11 |

    Hz. isa gelecek

    20.08.2008 tarihinde , yuuusuuf demiş ki
    Hazreti İsa (a.s)ın şahsiyet-i maneviyesinden ibaret olan hakiki İsevilik dini zuhur edecek, yani rahmet-i İlahiyenin semasından nüzul edecek; hal-i hazır Hıristiyanlık dini o hakikata karşı tasaffi edecek, hurafattan ve tahrifattan sıyrılacak, hakaik-i İslamiye ile birleşecek; manen Hıristiyanlık bir nevi İslamiyete inkilab edecektir... Ve Kurana iktida ederek, o İsevilik, şahs-ı manevisi, tabi; ve İslamiyet, metbu makamında kalacak. Din-i hak, bu iltihak neticesinde azim bir kuvvet bulacaktır. Dinsizlik cereyanına karşı ayrı ayrı iken mağlub olan İsevilik ve İslamiyet; ittihad neticesinde, dinsizlik cereyanına galebe edip dağıtacak istidadında iken alem-i semavatta cism-i beşerisiyle bulunan şahs-ı İsa Aleyhisselam, o din-i hak cereyanının başına geçeceğini bir Muhbir-i Sadık, bir Kadir-i Külli Şeyin vaadine istinad ederek haber vermiştir. Madem haber vermiş, haktır, madem Kadir-i Külli Şey vaat etmiş elbette yapacaktır. (mek.53)bu ifadelere göre hz. isanın geleceğini açıktır.

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(47) /  hayır(37)

  • 12 |

    KIYAMET ALAMETİ:HZ.İSA(A.S.)

    20.08.2008 tarihinde , imran yalnız demiş ki
    Son Peygambere tabi olacak olması da ona birşey kaybettirmez, bilakis herkese nasip olmayan bu nimet kazandırır da. Olayın ilmi, mantıki izahı Fatih arkadaşımızın gönderdiği adreste hiçbir soru işareti bırakmayacak şekilde açıklanmış zaten: http://www.islah.de/menhec/men00003.pdf

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet(47) /  hayır(44)

  • 13 |

    Kıyamet Alameti:Hz.İsa (A.S.)

    20.08.2008 tarihinde , imran yalnız demiş ki
    Durum Kölemen abimizin dediğinden ibarettir:"sen müslüman gibi müslüman ol.hatta gibisi fazla müslüman ol yeter.ahırette herkes kendinden sorumlu olacak." Ancak mesele; Hz.İsa nın gelip-gelmeyeceği meselesiyse şunu herşeyden önce göz önünde bulundurmak gerekir:Bizim için herşey bir olasılıktan ibaretken; ALLAH(C.C.) için böyle bir durum sözkonusu bile değildir.O herşeyi bilen sonsuz kudret sahibi yegane yaratıcıdır.Herşeyde akıl, mantık, fizik kuralı aramak değil, fizik ötesini de göz önüne almak olayı çözebilir.Yoksa bir miraç olayını bile çözemezsiniz. Hele hele hz.İsa nın yaşaması için oksijen ve suya ihtiyacı olduğunu söylemek bir Prof.a yakışmaması bir yana -bu durum hz.İsa nın babasız doğumunu da tartışılır bir hale getirir - olsa olsa sığ bir görüşün ifadesi olabilir. Bir hadiste şeytanın doğan her çocuğa elini sürdüğünü ancak sadece hz.İsa ya süremediğinden bahsedilmişti. O doğumunda da, tekrar gelecek olmasında da ayrıcalıklıydı zaten.

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet(60) /  hayır(46)

  • 14 |

    hz.İSA(A.S)

    20.08.2008 tarihinde , bilal akdağ demiş ki
    esselamüaleyküm kurbanlar. kuran-ı kerimde (En-nisa 158) "Doğrusu Allah, Onu(İsayı)yükseltip himayesine almıştır.Allah Azizdir,hükmünde hikmet sahibidir.Allah teala eğer İsa(a.s)ı öldürerek kendine yükseltseydi bu ayeti kerimede Onu öldürdük ve sonrada katımıza yükselttik derdi.Şu çok açık bellidir ki En büyük evliya lar Mehdi nin ve İsanın geleceği konusunda hem fikirlerdir. evliyalar bildiğimiz üzere kalb gözü açık belli sırlara açık insanlardır öleyse bizden kat kat daha bilgili ve manevi dereceleri bizden katkat daha yüksektir.Bizim gibi insanların bilmediği mana alemlerinde dolaşırlar.

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet(48) /  hayır(44)

  • 15 |

    insanın vefatı

    20.08.2008 tarihinde , zeki tekerci demiş ki
    bir insan vefat ettiginde O ruhlar aleminde kıyametin kopuşuna kadar orda bekleyecektir.bu yüzden vefat eden kişi tekrar dirilmez.ancak Allah isterse...

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet(43) /  hayır(37)

  • 16 |

    GELEN GELDİ ARKADAŞLAR

    20.08.2008 tarihinde , ali turhal demiş ki
    AHİR ZAMANDA SAHABE GİBİ HAYAT YAŞAYAN KİŞİLER ALLAH RASULUNUN DAVASINI TEMSİL EDİP İNSANLIĞA ÖRNEK OLACAK. ONA UYANLARDA KURTULUŞA ERECEKLER İNŞALLAH. MESELE ER OĞLU ERLERDEN OLABİLMEK İÇİN KAMİL MÜSLÜMAN OLMAYA GAYRET ETMEKTİR (HAKİKATI AHMEDİYE VE HAKİKATI MUHAMMEDİYEYİ ESERLERDEN İYİCE OKUR VE ANLARSAK MESELE ÇÖZÜLÜR.)

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet(43) /  hayır(38)

  • 17 |

    kuranda yazıyor

    20.08.2008 tarihinde , sinan taban demiş ki
    ama kuranda gelecegi yazıyor. (Ya! Nerede?)

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(44) /  hayır(34)

  • 18 |

    Hz. İsanın vefatı

    20.08.2008 tarihinde , yesim yıldız demiş ki
    Bu konuyla iligli size çok güzel bir yazı tavsiye etmek istiyorum http://www.kurandaceliskiyoktur.com/?p=85

    vote 4.6 Katılıyor musunuz?  evet(37) /  hayır(44)

  • 19 |

    hz. isa, mehdi as. ,deccal ,kıyamet çeşitlemeleri

    20.08.2008 tarihinde , ramiz kölemen demiş ki
    herşeyden önce arkadaşların ve tabi tüm müslümanların bilmesi gereken kesin olan birşey var: gaybı yalnız Allah bilir... hal böyleyken kalkıp hz. isa gelecekmi, mehdi as. nereden çıkacak, deccal bill gatesmi, yecücle mecüc eşcinselmiş... falan gibi efsaneleri konuşmanın bi manası yok. sen müslüman gibi müslüman ol.hatta gibisi fazla müslüman ol yeter.ahırette herkes kendinden sorumlu olacak.deccaldan isadan mehdiden soru gelmeyecek kardeşler

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet(52) /  hayır(40)

  • 20 |

    Meryem Oğlu İsa Mesih Gelicek (aleyhis selam)

    20.08.2008 tarihinde , Fatih demiş ki
    Aşağıda Linki bulunan pdf formatındaki belgeyi okumanızı tavsiye ederim. İsa nın (aleyhisselam) geleceğine dair güzel bir yazı. Ben Bu konuda Hocamızın isa nın (aleyhisselam) gelişiyle ilgili hükmüne katılmıyorum. http://www.islah.de/menhec/men00003.pdf

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet(42) /  hayır(34)

  • 21 |

    Allah bizleri doğruyu bulanlardan eylesin

    20.08.2008 tarihinde , ihsan Barış demiş ki
    Kuran ı Kerim in hiç bir ayetinde hz.İsa nın öldüğüde yazılı değildir, öleceği yazılıysa bu gelecek zaman için kullanılmış olması gerekmez mi? ölmüş olsaydı Allah bize isa yı vefat ettirdim ve kendime yükseltim derdi. oysa Kuran da, Allah hem bize hemde İsa ya sesleniyor... Bu görüşe hadisleri ve büyük seçkin din adamlarını islam ulemasını da gözönünde bulundurursak Hz. İsa nın tekrar geleceğini doğruya daya yatkın olduğunu fark edeceğiz diye düşünüyorum.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet(37) /  hayır(37)

  • 22 |

    Hz. İsa gelecek mi ?

    20.08.2008 tarihinde , ilhan akkurt demiş ki
    SON ORTADOĞUDAKİ GELİŞMELERE IŞIK TUTMASI AMACIYLA PEK YAKINDA OKUYUCULARIYLA BULUŞACAK OLAN “HZ. İSA HIRİSTİYAN MIYDI ?“ İSİMLİ ESERDEN ALINMIŞTIR; YAZAR: İLHAN AKKURT HZ.İSA TEKRAR YERYÜZÜNE GELECEK Mİ KIYAMET SAVAŞI YAKIN MI? 11 Eylül olayları, Afganistan’ın, Irak’ın ve Lübnan’nın işgali sıradan olaylar olmadığı herkesce malum.Bu gelişmelerin arka planında bazı dini kehanetlerinde olduğunu ve birilerinin bu kehanetleri kullanarak dünyamızı çok karanlık bir geleceğe doğru zorladığı çeşitli yazarlarca ifade edilmektedir.Bu konuda üzerinde bir çok yorum yapılan Hz. İsa’nın tekrar yeryüzüne gelişi ile ilgili İncillerde neler yazmaktadır bir bakalım. Yalnız Hıristiyanlık’ta değil İslam dininde de önemli bir tartışma konusu olan, Hz. İsa’nın tekrar yeryüzüne dönüşü ile ilgili İnciller’de var olduğu iddia edilen kehanetlere topluca bir göz atalım. “30 “O zaman İnsanoğlunun bel

    vote 5.9 Katılıyor musunuz?  evet(53) /  hayır(37)

  • 23 |

    20.08.2008 tarihinde , SAMET Bekeç demiş ki
    Prof.Dr.Faruk Beşer Amca çok haklısınız hepimiz Bir gün ahirette hesaplaşacagız ben hep namaz kılıyorum kurana geçtim ALLAHTAN Çok Korkuyorum ALAHIMA Güveniyorum Hatta Nihat Hatipoğlunu Dinliyorum Siz Çok Haklısınız

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet(44) /  hayır(37)

  • 24 |

    saygilarimla

    20.08.2008 tarihinde , sedat mehmed demiş ki
    hocam birde harunyahaya adresinize baksaniz.www.harunyahya.org.Selarimla hocam

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet(44) /  hayır(40)

  • 25 |

    Hz. Îsâ tekrar gelse peygamber olarak gelmeyecek

    20.08.2008 tarihinde , Ekrem SABAN demiş ki
    Çok enteresan bir yorum, hocam! Allah râzı olsun! Bugüne kadar Hz. Îsânın tekrar geleceğine inananlarla temâsım olduğundan bu tür yorumlara pek dikkat etmedim. Enteresan olan, fiziksel olarak tekrar geleceğini söyleyenlerin dahî onun tekrar peygamber olarak geleceğini kabûl etmemeleridir. Onlar, Mehdî (a.s.) halîfeyken geleceğini, namaza onun arkasında katılacağını (yâni kendisini halîfe bile yapmayacağını) ve gelmiş ve tamamlanmış İslâm fıkhına göre Mehdînin (a.s.) vefaatından sonra halîfe olarak hükm edeceğini, Deccali öldüreceğini yazıyorlar. Birçok hadis de Kütüb-ü Sittede vardır. Zâten pek başka hadis kitabı da okumam (bu konuların erbâbı değilim zâten. Normal bilgisi olan bir Müslümanım). Gelmeyeceğine dâir bir işâret, Kıyâmet Günü ümmeti için "Onların benden sonra ne yaptığını Sen daha iyi bilirsin" demesi de olabilir mi? Fakat hocam, burada onun gelmesiyle peygamberlik iddiâsı arasındaki ilişkiyi nasıl kurdunuz, orasını pek anlayamadım.

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(50) /  hayır(39)

  • 26 |

    Bu konuda net konuşmak yanlış!!!

    20.08.2008 tarihinde , Mustafa Doğru demiş ki
    Esselamü Aleyküm Sevgili Kardeşlerim! Bu konu dine direk imana gerek bir konu değildir. Ama yaklaşık 90 kusur hadisde bu husus zikredilmektedir. Ama hadislerin güvenilirliği tartışıla bilir. Kısaca bu konuda Müslümanlar olarak polemiğe girmek yanlıştır. Özelliklede bir görüşün doğruluğunu kesin olarak savunmak çok yanlıştır. Her Müslüman basireti kadarıyla bu hususta bir şeyler söyleyebilir. Ama dediğim gibi kesin olarak bir görüşü savunmak yanlış olur.. Allaha emanet olunuz....

    vote 5.6 Katılıyor musunuz?  evet(46) /  hayır(36)

  • 27 |

    Yazı Üzerine

    20.08.2008 tarihinde , Hakan Çoruh demiş ki
    Hocam, verdiğiniz cevap delilller de göz önünde bulundurulursa mantıklı gözüküyor. bu zamana kadar ahir zaman ve ahir zamandaki şahıslar ve Hz.İsanın inişiyle ilgili farklı düşüncelere sahiptim. fakat şu zamanın, ilk dönemdekinden farklı şartları üzerinde kafa yormuyor da değildim. Bu aktardığınız yorum üzerinde de düşünmeye başladım. Yorum yazan bazı arkadaşlarımızın herhalde Bediüzzaman ve Fethullah Gülen Hocamız hakkında kompleksleri var, öyle gözüküyor. Aynı görüşte olan bir çok İslam Alimimiz var. Bir şahıs veya onun hareketi sevilmiyor olabilir, fakat önyargılı olunmaması ve saygı duyulması gerekir. Bu şekilde ifadeleri bir mümin, değil bir mümine, herhangi bir insana bile yapmaz,yapmamalı. Saygılarımla...

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet(47) /  hayır(35)

  • 28 |

    Mevt X Vefat

    20.08.2008 tarihinde , Zeki Aslan demiş ki
    Hz.İsa AS meyyit değil, müteveffi. İki kelimenin anlamı farklı. Yani ruhu, bedenine örtü yapılarak ind-i ilahiye alınmış, döneceği zamana kadar orada kalacak. "Şahs-ı Manevi" yi de yanlış biliyorlar. "Manevi yönü kuvvetli kişi" anlamındadır.Kendilerine paye çıkarmak isteyenler, bunu kendi hevalarına göre kullanıyorlar. Hz.İsa ASın gelmesi "peygamberlik" olarak değerlendirilemez, istisnai bir durumdur (istisna, kaideyi bozmaz). FB in Notu: Bu kardeşimizin söyledikleri yanlış ama biz saygı ifadesi olarak yayınlıyoruz. Bir defa, müteveffi değil, meteveffa. Çünkü müteveffi olan Allah. (cc). Yazının başı böyle olunca devamı da hep hata olmuş.

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet(45) /  hayır(42)

  • 29 |

    delil ile konuşmak gerek...

    20.08.2008 tarihinde , Bahar Ürkmez demiş ki
    Hayırlı akşamlar hocam.Konular hakkında verdiğiniz bilgileri sağlam kanıtlara dayandırdığınız için Allah razı olsun sizden.Müslümanlar olarak doğru düşünüp doğru yolda ilerlemeye çalışmamız dileklerimle.Saygılar sunuyorum

    vote 5.8 Katılıyor musunuz?  evet(53) /  hayır(38)

  • 30 |

    ufkumuz genişledi...

    20.08.2008 tarihinde , murat mermer demiş ki
    yavuz arkadaşımız, tavrın gerçekten hiç hoş değil. Düşünerek konuşmanı tavsiye ederim. Faruk Hocamızın yazdıkları ilk okuduğumda bana da, daha önce duyduklarıma ve okuduklarım doğrultusunda yanlışmış gibi geldi. Ama gerçekten de çok çok mantıklı olduğunu gördüm. İslam düşünmeyii açık görüşlülüğü emreder; senin tavrındaki gibi yobaz bir davranışı değil. Gönlümüzü, aklımızı hür bırakırsak zaten mantıklı olanı buluruz, Hakkı buluruz. çünkü bunların sahibi O. Neyse, bu güzel başlığın bir tartışma konusu haline gelmesini istemiyorum, ama; yavuz arkadaşı başka şekilde uyaramazdım. Sağolun hocam, düşünce ufkumuzu ötelere taşıdığınız için. Hiç bu şekilde düşünmemiştim. Allah razı olsu. Zaten bizim için hz. isa nın sahsi olarak gelip gelmemesi çok önemli değil. Ne olursda olsun bizim yapmamız gerekenler bekki ve klavuzumuz da belli. selamlarla...

    vote 6.1 Katılıyor musunuz?  evet(47) /  hayır(30)

  • 31 |

    Hocama Saygilarimla

    20.08.2008 tarihinde , Emre Agkaya demiş ki
    Hoca,m Allah (C.C) sizden razı olsun. Bizi aydinlatip bilgilendirdiginiz icin ne kadar tesekkur etsek azdir. Hakkinizi helal ediniz. (Yorumlari okuyunca safimi belli etme geregi hissettim) Saygilarimla...

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet(46) /  hayır(41)

  • 32 |

    anlayın

    20.08.2008 tarihinde , veli demiş ki
    anlamayacak birşey yok, tabi ki hz. peygamberin ümmeti olarak gelecek. hadisler açık, mecaz zorlamasına hiç gerek yok. hem tekrar gelmesi için bildiğimiz manada ölmemiş olması gerektiğine niye şartlanıyorsunuz? said nursiyi falan bu işlere karıştırmayın, yüzlerce gerçek alim dururken..

    vote 6.2 Katılıyor musunuz?  evet(60) /  hayır(37)

  • 33 |

    Sakın terk-i edepten

    20.08.2008 tarihinde , Selim Kırkbeş demiş ki
    Yorum yazan Yavuz Yıldırım isimli şahsa! Kardeş, öncelikle büyüklere karşı nasıl hitap edileceğini öğrenmek lazım. Faruk Beşer sizin asker arkadaşınız mı? O ne biçim ifade öyle? "Saçmalamayın" ne demek! Önce insan olalım, sonra konuşalım. Önce delikanlı olalım, sonra varsa hata belirtelim. Faruk Beşer ve Hocaefendi saygın insanlardır. İnsanlara insanca konuşurlar. Öncelikle sen bunu öğrenmelisin. Boşuna dememiş Abdullah b. Mubarek "ilim öğrenmezden önce senelerce edebi talim ettim!" diye... Keşke sen de öyle yapsan... Herşeye rağmen saygılarımla

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet(44) /  hayır(37)

  • 34 |

    hz. isa şahs-ı maddisiyle mutlaka gelecektir.

    20.08.2008 tarihinde , yavuz yıldırım demiş ki
    saçmalamayın faruk bey.söylediğinizin aksine isa a.s ın geleceği meselesi çok net çok kesin bir meseledir.bu konu hakkında mütavatir derecesinde hadisler vardır.ve aynı zamanda da imana taalluk eden bir akide meselesidir.Sizin ve müctehit ilan ederek cümle alemi kendinize güldürdüğünüz hocaefendinizin maalesef kapasiteleriniz yetmediği için Bediuzzaman gibi büyük bir alimin sözünü anlayamamışınızdır.

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet(48) /  hayır(42)

bu konuya yorum ekle

lütfen yorum yazarken form kurallarını dikkate alalım

arrow

  • *
  • *
  • *

lütfen * ile belirtilen alanları boş bırakmayın

  • Tamamı Büyük harflerden oluşan yorumlar yayınlanmaz.
  • Bu konuya beş dakika içerisinde sadece bir adet yorum yazabilirsiniz.
  • T.C. yasalarına aykırı, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
  • Yorumlarla ilgili hukuki yaptırımlardan Faruk Beşer sorumlu tutulamaz.
  • Konu dışı farklı soruların yöneltildiği yorumlar yayınlanmaz.
  • Çok fazla dil bilgisi hatası içeren yorumlar yayınlanmaz.
  • HTML kodu girenlerin yorumları yayınlanmaz ip'leri banlanır