biraz daha uzun yazmanızı beklerdim. çok kısa olmuş
soru cevap
bilmiyorum ilmin yarısıdır - indeks listesini gösterKomşunun kablosuz internetini Kullanmak
- Diğer
- 18 yorum bırakıldı
- mehmet keskin (misafir)
etiketler : internet, kablosuz net, adsl, kul hakkı, haram, helal, vacip, günah, türk telekom
Muhterem Hocam
Yurtdışında yasayan biri olarak sorum, Kablosuz internet ile alakalı. Komsularımızdan bazıları sahip oldukları kablosuz internete şifre koymuyorlar. Bilgisayarımız vasıtası ile onların abone oldukları internet servisini kullanma hususunda arkadaşlarımız arasında ihtilaf oluyor. Kimi kullanılabilir çünkü şahıs şifre koymamış diyor kimide şifre koysa da koymasa da kullanılamaz kul hakkini ihlaldir diyor . Bu hususta ne buyurursunuz.
Selamlar
Kul hakkı elbette günahların en kötülerindendir. Ancak bir şeyi kullanmanın, kul hakkına tecavüz olabilmesi için, o şeyin Allah katında gerçekten o kulun hakkı olması gerekir. Hakkı değilse kul hakkına tecavüz sayılmaz. İnternet kullanım hattı elbette bir haktır. Çünkü kişi onu para vererek almaktadır. Ancak bu işi pazarlayan şirket buna bir şey demiyorsa, hattı kullanılan insan da göz yumuyor ve daha önemlisi, bundan hiçbir zarar görmüyorsa o zaman bir hakka tecavüz söz konusu olmayabilir. Ama dikkatli ve onurlu insanlar yine de bundan uzak dururlar. Allahü alem.

-
- 1 |
çok kısa
11.10.2008 tarihinde , m.ziya DOĞAN demiş ki -
- 2 |
AMA
11.10.2008 tarihinde , abdullah demiş ki1-) Bu hizmete yatırım yapmıs ve insanlara bu hizmeti sunarak para kazanmayı hedefleyen bir sirketin bu hizmetini kacak bir yoldan kullanmaktır. Aynı kacak elektrik gibi..
2-) Siz bu baglantıyı kullanarak esas abonenin internetine ortak olup onun hızını yavaslatiyorsunuz. Üstelik bir de kotalıysa kotasınıda dolduruyorsunuz..
-
- 3 |
Haramdır..
11.10.2008 tarihinde , YAkup demiş kiO kişi para vererek internet aboneliği almış ve yine para vererek kendi rahatlığı için WI-FI modem almıştır. Sen bunu o kişinin rızası olmadan kullanırsan kul hakkı dır. NEden..?? İnterneti Kotalı olabilir Haberi yokken sen kotasını doldurur ve fazladan para ödemesine sebeb olursun. Aynı anda sen büyük bir dosya indirirken o kişinin yaptığı işlemin yavaşlamasına sebeb olur ve zamanını çalarsın. O anda ne yaptığını bilemezsin belki faturasını ödemesine engel olursun, belki borsada kağıt satmasını geciktirirsin bilemezsin..
Sakıncalı.. Bende çevremdeki WIFI modemlerin kapsama alanındayım ama Kullanmıyorum hatta uyarıyorum..
O kişiye haber verip izin almak gerekirse faturasına ortak olmak en güzeli.
-
- 4 |
Internet kablosuz olunca...
11.10.2008 tarihinde , Leyla demiş kiHocamizin da dedigi gibi, bazi insanlar, bundan hic zarar gormezler, ama baska bir durumla karsilasinca tabii ki, her sey degisir. En iyisi siz dokunmayin. Gunahsa islememis olursunuz. Eger ki, gunah degildir o zaman da bana mi kaldi Internetin kablosu?- deyip, gecersiniz. Yanlis mi???
-
- 5 |
acizane bir uyarı
11.10.2008 tarihinde , necla yüksel demiş kiDeğerli Hocam
bir internet hattını başka biri veya birileri kullanınca hızı yavaşlayabiliyor veya eğer süreli ise süresi bitiyormuş. sahibi bu şekilde zarar gördüğü için sanırım helal olmaz.Saygılar..
-
- 6 |
Haklısınız ama... Herkes malını korumalı...
11.10.2008 tarihinde , Selim Fidan demiş kiDeğerli yorum yazan arkadaşlar! Hocamızın yazdığını, sizlerin yazdıklarınızı okudum.. Elbette haklısınız. Ancak İslam Hukukunda malı koruma hususu da var. Yani şimdilerde bu tür kablosuz interneti olanlara şifre meselesi var. Şifreyi koyduktan sonra kimse giremez. Şifresizse ve çekim alanındaysa otomatik olarak bilgisayar tanıyor zaten ve msn gibi bazı dosyalar hemen kendiliğinden açılıyor. Bu açıdan herkes malını korumalı. Hırsızın suçunun yanıbaşında malını koruması bilmeli. Çoğu kimse ya şifre meselesini bilmiyor, ya da önemsemiyor. Bu konular da değerlendirilmeli. Değerli birşeyse onun nazarında korusun. Şifre meselesi zannediyorum paralı değil. Şifre koyarsın mesele biter. Ama adam şifre koyduktan sonra kırmaya çalışyorsa -bilmiyorum olur mu?- iş o zaman değişir. Sen o zaman adamın korunaklı malına girmiş olursun. Ben sizin kadar sert düşünmüyorum bu mevzuda. Öyle hırsızlık gibi filan bir kul hakkı olarak asla düşünmüyorum. Ama elbette bütün bunlara rağmen müslüman hassas olmalı.
-
- 7 |
kul hakkıdır
11.10.2008 tarihinde , h.zeki doğan demiş kikomşunuzun, bahçesinde (emek,sermaye,zaman vb. harcayıp) para kazanmak için yetiştirdiği meyve ağacından sizin bahçenize düşen meyveleri alıp yemeniz ne kadar doğrudur? aynı şekilde para kazanmak için üretilen adsl internet hizmetini bir şekilde ücret ödemeden alıp kullanmakta o kadar doğrudur.
-
- 8 |
kıyas yapalım
11.10.2008 tarihinde , Enes demiş kiBu konuda naçizane düşüncem şöyle. Eğer komşunuzun ağacının dalları sizin bahçenize sarkarsa, siz o sarkan kısımda bulunan meyveleri yiyebilirsiniz, caizdir. Aynı şekilde, yan komşunun modem cihazının sinyalleri benim odama girerse, ben de o sinyalleri kullanabilirim...Eğer kullanmamı istemiyorsa, o ağacı budaması, yani kablosuz internetine şifre koyması lazım....
-
- 9 |
bence kul hakkıdır
11.10.2008 tarihinde , m.ali noğman demiş kihocama katılıyorum.......
-
- 10 |
Caiz olmamali
11.10.2008 tarihinde , Hasan demiş kiADSL satan sirketler bildigim kadariyla buna izin vermiyorlar. Yani bunun parasini ödeyen komsumuzun diger bir kullaniciya bunu devretme hakki zaten mevcut degil. Zira ihtiyac duyan kisi interneti zaten kullanabilirse satan sirketler icin bu bir kayip olarak kabul ediliyor. Allahu alem.
selam ile
-
- 11 |
mal nedir? senin midir?
11.10.2008 tarihinde , Kanber CIRIT demiş kiYukarıdaki yorumlar ne kadar güzel!
Dijital çağdaki kavramlar islami kavramlarla karışınca ortaya karmaşa çıkıyor.
Fıkıh kitaplarında da bahsedilen 'başkasının malını çalmak/izinsiz kullanmak' meselesinde MAL vardır.
Dijital programlar/sinyaller islami kavrama göre mal mıdır?
Bazı arkadaşlar kullandığımız sinyal ile kişinin kotası tüketilebilir diyor. Şimdi için doğrudur. Ama pek yakın gelecekte herkes sınırsız kullanacak, bunu düşünerek daha geniş manada cevaplaması lazım hocamızın. (kullanıcı IP numarası ile gezinti yapılırken asıl sinyal sahibi zor durumda bırakılırsa da kul hakkı olacaktır)
Mesele uzun ama kısa bir cevabı var bence:
Kullandığınız bu şey size mi ait?
Bu soruyu kendimize sorunca birçok mesele halledilecektir.
-
- 12 |
rızaya bağlı
11.10.2008 tarihinde , aziz demiş kikablosuz internette genelde cigabayt sınırı var.Bu sınırı geçince daha fazla para ödüyorsunuz.İnterneti kullanılan şahıs bunu bilmiyor olabilir.soruverin bir zahmet.Önemli değil,derse neden kullnmasın! Ama bir kaptan beslendikleri için hız düşer,limit de aşılır.
-
- 13 |
Şifre Yoksa Kullanılır
11.10.2008 tarihinde , Adil Kara demiş kiörneğin 1 megabitlik internet alan birisi bu hattın hepsini kullanma hakkına sahiptir ve istediği kişiylede paylaşabilir yeterki bu paylaşımdan ticari kazanç elde etmesin. Ayrıca kablosuz ağına şifre koymadıysa bu ağımı kullanmana izin veriyorum demektir.
-
- 14 |
bir de anlayabilsek
11.10.2008 tarihinde , adem demiş kiarkadaşlar!
caiz değildir diyen arkadaşların yazısını okuyunca acaba hocamız bu teknoloji işinden çakmıyor mu diyesim geldi.ancak hocamızın yazısını tekrar okuyunca bir anlama problemi olduğunu farkettim.şöyleki;kullanımın caiz olması için şirketin buna birşey dememesi şartını koyoyor.dolayısıyla şirket açısından bu kullanım kaçak olarak ifade ediliyorsa o takdirde caiz olmamış oluyor."kullanan kişi bundan zarar görmüyorsa" şartını hocamız yazmış dolayısıyla "zarar" söz konusu ise yine caiz olmaz.(kotayı dolduruyor diyenlere) en sonunda da hocamız "onurlu insanlar -yukarıdaki hiçbir olumsuz gerçekleşmiyor olsa da- bu kaynak olma işine bulaşmazlar diyor.zaten dedikya şirketin bir yasaklaması ya da asıl kullanıcının bir zarar görmesi varsa bu kullanım zaten caiz olmuyor...yani tüm bu yazılanlar faruk hocamızın ana temalar halinde yazdıklarını anlamamaktan kaynaklanıyor galiba...Allah'u a'lem...
-
- 15 |
anlama problemi!!!
11.10.2008 tarihinde , adem demiş kiarkadaşlar!
caiz değildir diyen arkadaşların yazısını okuyunca acaba hocamız bu teknoloji işinden çakmıyor mu diyesim geldi.ancak hocamızın yazısını tekrar okuyunca bir anlama problemi olduğunu farkettim.şöyleki;kullanımın caiz olması için şirketin buna birşey dememesi şartını koyuyor hocamız.dolayısıyla şirket açısından bu kullanım kaçak olarak ifade ediliyorsa o takdirde caiz olmamış oluyor."kullanan kişi bundan zarar görmüyorsa" şartını hocamız yazmış dolayısıyla "zarar" söz konusu ise yine caiz olmaz.(kotayı dolduruyor diyenlere) en sonunda da hocamız "onurlu insanlar -yukarıdaki hiçbir olumsuzluk gerçekleşmiyor olsa da- bu kaynak olma işine bulaşmazlar diyor.dedikya şirketin bir yasaklaması ya da asıl kullanıcının bir zarar görmesi ortaya çıkıyorsa bu kullanım zaten caiz olmuyor...yani tüm bu yazılanlar faruk hocamızın ana temalar halinde yazdıklarını anlamamaktan kaynaklanıyor galiba...Allah'u a'lem...
-
- 16 |
şüpheli
11.10.2008 tarihinde , mustafa demiş kiHelaller ve haramlar Kur'an-ı kerim de ve sünnette açık olarak belirtilir. Bunların dışında mekruh, tahrimen mekruh gibi kavramarda fıkhi hükümler verilirken kullanılır. Sanırım haram demek oldukca zor. Etrafında duvarları olmayan açıkta bir yerde sinema filmi oynatılıyor. Karşıda bulunan evde oturan kişi pencereden baktığında bu filmi seyrediyor. Sinema sahibi, pencereden bakma, seyredersen parasını ödersin derse haklı mı olur? Etrafını duvarla çevirmeli değil mi?
1. Kablosuz internetin sinyalleri evimize giriyor. Belkide bu radyasyon sağlığımıza zara veriyor.
2.Biz adamın evine girip malını alıyor değiliz. Onun yayılmasını sağladığı sinyaller bizim evimize giriyor.
3. Kablosuz internete başkasının girmesine razı değilse şifre koyar. Kendi üzerine düşen önlemi alır.Bunun başkaları tarafından kullanılabileceğini bilmemesi, şifreleme den haberi olmaması zayıf ihtimal.
Ben mekruh olabilir diyorum. Yine de kullanmamak en iyisi.
-
- 17 |
kablosuz internet
11.10.2008 tarihinde , meryem demiş kiHocamın dediklerine katılıyorum ama cevap biraz kısa olmuş.
-
- 18 |
bence helal değil
11.10.2008 tarihinde , sinan aksu demiş kibence de komşusun internetini kullanmak helal değil. Ayrıca bundan daha önemlisi hergün yüzlercesini dinlediğimiz mp3lerde helal değil(istisnalar hariç) filimler ve kopya olan herşey bence üzerinde DADİDAS yazan birşeyi almak ve satmakta ve imal etmekte helal değil. ve bunun gibi herşey arkadaşlar lütfen oturup biraz düşününce bana hak vereceksiniz.

- Tamamı Büyük harflerden oluşan yorumlar yayınlanmaz.
- Bu konuya beş dakika içerisinde sadece bir adet yorum yazabilirsiniz.
- T.C. yasalarına aykırı, hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
- Yorumlarla ilgili hukuki yaptırımlardan Faruk Beşer sorumlu tutulamaz.
- Konu dışı farklı soruların yöneltildiği yorumlar yayınlanmaz.
- Çok fazla dil bilgisi hatası içeren yorumlar yayınlanmaz.
- HTML kodu girenlerin yorumları yayınlanmaz ip'leri banlanır




5.9
bölümler





bu yazıya ait 18 yorum var